+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Grafika znázorňující 6 etap vývoje mobilních aplikací, které využíváme v INITED Solutions.

Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací

1.11.2023Jana Marková

Plán, Maketa, Bez serveru, Integrace, Finalizace a Publikace. Tak se jmenuje 6 etap vývoje mobilních aplikací, které používáme v INITED. Díky nim vždy víme, které kroky budou právě následovat, nic neopomeneme a hlavně – vše stihneme v domluvených termínech. Projděte si tyto etapy s námi.

Obsah
1. etapa: Plán
2. etapa: Maketa
3. etapa: Bez serveru
4. etapa: Integrace
5. etapa: Finalizace
6. etapa: Publikace
Bonusy

Systém 6 etap vývoje mobilních aplikací vychází z našich dlouholetých zkušeností. S jejich pomocí jsme vytvořili postup, který váš projekt změní z úvodního nápadu v úspěšnou aplikaci.

Je nastavený tak, abychom eliminovali chyby i zbytečné prostoje.

Vývoj je tak maximálně kvalitní a plynulý – a navíc v každé fázi získáte podrobné informace o tom, jak práce pokračuje.

1. etapa: Plán

Úvodní etapa naší spolupráce začíná už přijetím poptávky. Do 24 hodin se vám ozveme a zjistíme podrobnosti, které potřebujeme pro vytvoření nabídky.

Následně se s vámi sejdeme a vše vám odprezentujeme.

Jakmile nabídku schválíte, pustíme se do administrativy. Právě ta je v první fázi vývoje klíčová.

Potřebujeme totiž vytvořit harmonogram, který zajistí, že na sebe budou jednotlivé úkony navazovat. Můžete se tedy spolehnout, že vše půjde plynule a bude včas hotové.

V této době doladíme také další podmínky spolupráce. Včetně termínů pravidelných schůzek nebo zajištění kontaktních osob, na které se můžeme obracet s dotazy.

Pomáhá spolehlivá šablona

V první etapě vytvoříme i zadání úkolů. Využíváme přitom ověřenou šablonu, která zaručuje, že na nic nezapomeneme.

Zároveň připravíme wireframy jednotlivých částí aplikace. A na pravidelných schůzkách vám je představíme.

Podrobnosti o etapě Plán najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I.

2. etapa: Maketa

Další výstupy vás čekají v etapě Maketa, kdy připravíme přehled všech obrazovek. Díky tomu si společně ověříme, že aplikace pokrývá vše, co má. A že v ní nechybí žádná funkce.

Zároveň od vás získáme další potřebné informace a podklady. Patří mezi ně například:

  • grafika pro splash screen,
  • ikona aplikace
  • nebo UDID jednotlivých zařízení (unikátní identifikátor konkrétních zařízení Apple, který se používá u aplikací pro iOS).

Tyto prvky se objeví i ve výsledné maketě. Stejně jako číslo verze.

Pro interní procesy je důležitý fakt, že v této fázi začínáme tvořit projektovou dokumentaci. Najdete v ní všechny potřebné informace o aplikaci, což vám usnadní pozdější úpravy a vylepšení.

Vznikají i první části kódu, které v této etapě také zkontrolujeme. Současně zrevidujeme správnou strukturu adresářů. Právě ona nám pomáhá udržovat ve všem 100% pořádek.

Podrobnosti o etapě Maketa najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací II.

3. etapa: Bez serveru

Jakmile si společně ověříme, že v maketě je vše podle vašich představ, přecházíme do fáze Bez serveru. V ní vzniká první funkční aplikace.

Funguje ale pouze off-line – bez napojení na server.

Znamená to, že se zadaná data neukládají nebo že se nemůžete přihlásit pomocí facebookového nebo gmailového účtu.

Jinak je ale k nerozeznání od skutečné aplikace.

Obsahuje tedy:

  • popis jednotlivých funkcí,
  • UX mobilní aplikace,
  • grafiku,
  • reálné údaje,
  • funkční tlačítka
  • nebo napojení na analytický nástroj Firebase Analytics a na službu Sentry pro reportování chyb.

V průběhu této etapy s vámi úzce spolupracujeme. Potřebujeme totiž do aplikace doplnit reálné údaje a společně musíme doladit i grafickou stránku projektu.

Kromě toho v této etapě:

  • připravíme datové modely,
  • simulujeme komunikaci se serverem
  • a vytvoříme backend i API (pokud je nedodáte sami).

Podrobnosti o etapě Bez serveru najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací III.

4. Etapa: Integrace

V etapě Integrace přichází čas propojit frontendovou část aplikace (tu, kterou vidí běžní uživatelé) s databází na backendu.

Jakmile to uděláme, aplikace si pamatuje registrované uživatele a další uložené změny. Tyto úpravy se musí promítnout i v administraci projektu.

Aplikace obsahuje také:

  • funkční push notifikace,
  • finální grafiku i funkce,
  • propojení s administrací pomocí API
  • nebo popis API.

V hlavní roli testování

V tuto chvíli je kromě samotného vývoje a doladění jednotlivých prvků důležité zejména intenzivní testování. Věnujeme se mu samozřejmě už v předchozích fázích, ale právě v etapě Integrace přichází ke slovu ve velké míře.

V testovacím prostředí mimo jiné ověřujeme:

  • jak aplikace reaguje na uživatelské požadavky;
  • zda vše funguje plynule;
  • jestli funkce pracují, jak mají;
  • nebo zda v aplikaci nechybí ani ty nejmenší drobnosti.

A samozřejmě ověřujeme i kvalitu kódu a správné fungování síťové komunikace.

Podrobnosti o etapě Integrace najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV.

5. etapa: Finalizace

Fáze Finalizace je zaměřena zejména na testování. Vše důkladně procházíme a zkoušíme jednotlivé scénáře, různé operační systémy a mobilní zařízení. Díky tomu odhalujeme i skryté a nenápadné chyby.

Na testování spolupracujeme také s vámi. Čím více různých zařízení, systémů a uživatelů se do testování zapojí, tím efektivnější testování bude.

Navíc nejlépe znáte své klienty. Dokážete tedy přesněji předvídat a simulovat jejich chování v aplikaci.

V této fázi také:

  • převádíme aplikaci na finální URL adresu,
  • vytvoříme server pro produkční prostředí
  • nebo například vložíme produkční klíč do Google Analytics.

Aplikaci tak připravíme k vydání.

Zároveň je tato fáze tou poslední, kdy ještě můžete v projektu dělat změny. To je samozřejmě možné i ve všech předešlých etapách.

Podrobnosti o etapě Finalizace najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V.

6. etapa: Publikace

Závěrečná etapa se věnuje zejména vydání aplikace v obchodech App Store a Google Play (případně v App Gallery od Huawei). Takové vydání však bývá poměrně náročné. A splnění všech požadavků jednotlivých obchodů zabere i více než 2 týdny.

Schvalovací proces v obchodech totiž nějakou dobu trvá. Navíc hrozí, že kvůli zdánlivé drobnosti provozovatel vydání zamítne.

V INITED ale máme s vydáváním mobilních aplikací bohaté zkušenosti. Díky tomu dokážeme váš projekt připravit tak, aby bylo podobné riziko minimální. A když se nějaký problém přece jen objeví, okamžitě na něj reagujeme.

I v této etapě s vámi budeme intenzivně spolupracovat. Potřebujeme od vás například texty, které se v obchodě u aplikace objeví, a další informace.

V této fázi vám předáme i hotovou projektovou dokumentaci. Najdete v ní:

  • základní informace o projektu,
  • jeho podrobný popis
  • nebo zdrojové kódy.

Zároveň byste tou dobou měli mít všechny přístupové údaje.

Celý projekt je tak ve vašich rukou. A je na vás, jak ho budete dále rozvíjet.

Jakmile aplikace vyjde, ještě si ověříme, že jde stáhnout a vše správně funguje. Teprve poté je pro nás projekt dokončený.

Podrobnosti o etapě Publikace najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI.

banner INITED Solutions

Bonusy

Aby vaše mobilní aplikace správně fungovala, musíte se o ni starat i po publikování. A pravidelně ji aktualizovat. Díky tomu ji připravíte například na vydání nových verzí operačního systému.

Proto vám nabízíme servis mobilních aplikací. Postaráme se při něm mimo jiné o:

  • aktualizace mobilní aplikace,
  • aktualizace certifikátů,
  • obnovu registrace u App Store
  • nebo o opravu chyb a nesrovnalostí, které sami objevíme aktivním monitoringem aplikace, případně je nahlásí uživatelé.

Aby bylo jasné, co servis obsahuje a že budeme na vše rychle reagovat, sepíšeme servisní smlouvu. Jsou v ní definované naše povinnosti i rozsah a cena poskytované podpory. Nemusíte se tak bát žádných nečekaných překvapení.

Podrobnosti o servisu najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1.

Přidání nových funkcí

Cílem servisu je pečovat o aplikaci a udržovat ji bezchybnou a uživatelsky přívětivou. Nezaměřuje se ale na její další rozvoj – na přidávání nových funkcí nebo grafických prvků.

Také s tím vám však rádi pomůžeme. Stačí navrhnout funkci, kterou chcete implementovat, a o zbytek se postaráme.

Pokud máte zájem, budeme posílat své podněty i my vám. Při jejich hledání vycházíme z průběžné analýzy konkurenčních projektů a ze sbírání zpětné vazby od uživatelů.

Jakmile se na úpravách aplikace dohodneme, postupujeme podobně jako u zcela nového projektu. Využijeme tedy našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Čeká nás například:

  • příprava nabídky a stanovení harmonogramu,
  • vývoj nové funkce a její testování v off-line i on-line prostředí
  • a následně vydání nové verze vaší aplikace.

Výhodou je, že už máme k dispozici fungující aplikaci, kterou dobře známe. Díky tomu bývá přidání nových funkcí rychlejší a jednodušší.

Podrobnosti o rozvoji aplikace najdete v článku Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2.

Aplikaci máte už za pár měsíců

Jak dlouho vývoj trvá, záleží zejména na složitosti projektu. To samé platí také u ceny za vývoj mobilní aplikace.

V INITED vám ale tyto informace prozradíme hned na začátku spolupráce, kdy připravíme nezávaznou nabídku, ve které najdete i termín dokončení a cenu projektu.

Od začátku tak víte, na čem jste. A nemusíte se bát žádných překvapení.

Jednoduše nás kontaktujte a řekněte nám, co potřebujete!

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky Další článek Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play

Related Articles

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

12.1.2022Jana Marková
Vývoj mobilní aplikace a grafické znázornění jeho součástí.

Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty

12.10.2022Jana Marková

Tiskárna Cashino PTP-III – tisk z iPadu

6.1.2017Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}