+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ilustrační grafika s nápisem Fact or Fitcion a názvem článku.

Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky

11.10.2023Jana Marková

Žijeme v době, kdy se technologie neustále vyvíjejí. Mobilní telefony a chytrá zařízení neodmyslitelně patří do našeho každodenního života. A zároveň se tak stávají klíčovým prvkem k úspěchu v podnikání. Proč? Protože mít úspěšnou mobilní aplikaci znamená pro řadu firem získání věrnějších klientů a zvýšení retencí.

Nedávno jsme publikovali článek, který říká, že lidé dokonce tráví používáním různých mobilních aplikací až 5 hodin denně. Jenže… i přes toto zjištění se při své praxi stále potýkáme s celou řadou mýtů, které mobilní aplikace provázejí. Bohužel.

A my se je dnes společně pokusíme překonat. Podíváme se na některé z nich a zjistíme, kde je pravá skutečnost.

Mýtus č. 1 – Mobilní aplikace stojí miliony

Mýtus: Každá mobilní aplikace stojí miliony. A ty levnější na trhu nemohou uspět.

Skutečnost: S rozvojem technologií se situace na trhu dost změnila. V dnešní době máme my, vývojáři, k dispozici celou řadu nástrojů a platforem, díky kterým dokážeme vytvořit cenově dostupnou mobilní aplikaci.

Všichni jste navíc jedineční a každého z vás trápí něco jiného. Občas přitom stačí jen jednoduchá aplikace, která vám pomůže problémy vyřešit.

Příklad za vše – aplikace Kázetka, kterou jsme pomáhali vytvářet pro Krajskou zdravotní, a.s. I když ji řadíme mezi „menší aplikace“, Krajské zdravotní, a.s. vyřešila problém s nízkou návštěvností jejich lékáren.

V současné době je Kázetka plně využívána pacienty nemocnic Ústeckého kraje. Cena takové aplikace (včetně jejího následného rozvoje) byla okolo 300 000 Kč.

Mýtus č. 2 – Mobilní aplikace jsou jen pro velké firmy

Mýtus: Pro malou firmu je mobilní aplikace zbytečná. Jen by tak utratila spoustu peněz, které se jí nikdy nevrátí.

Skutečnost: Pravdou je, že mobilní aplikace může prospět firmě jakékoliv velikosti. Umožňuje jí poskytovat lepší služby, zlepšovat zákaznickou zkušenost a budovat pevné vztahy se zákazníky.

Díky push notifikacím navíc dokážete lépe komunikovat se svými stávajícími i novými klienty.

Opět příklad za vše: Když vznikla aplikace Zaleť si, neměl tento projekt zdaleka takové jméno a tolik uživatelů jako nyní. V současné době má mobilní aplikace přes 100 000 stažení z obchodů Google Play, App Store a App Gallery. Nyní se chystá její velký update a drobný redesign.

Mýtus č. 3 – Webové stránky stačí, mobilní aplikace nejsou nutné

Mýtus: „Když mám responzivní web, tak víc nepotřebuji. Aplikace by byla jen navíc.“

Určitě se s vámi nebudu přít o důležitosti webových stránek. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že mobilní aplikace dokážou v uživatelích vyvolat zcela odlišný zážitek.

Vraťme se teď úplně na začátek – „Mobilní telefony a chytrá zařízení neodmyslitelně patří do našeho každodenního života.“

Je to tak. Když má uživatel aplikaci nainstalovanou, má ji na očích, kdykoli zapne telefon. Přes mobilní aplikace navíc můžete s uživateli plnohodnotně komunikovat pomocí push notifikací. Na toto téma najdete na našem blogu několik zajímavých článků.

Další rozdíl mezi webem a aplikaci je využívání různých možností, které vám mobilní zařízení nabízejí. V telefonu můžete využít GPS (pro určení lokace) nebo fotoaparát. Obojí umožňuje vytvářet interaktivní a personalizované zážitky.

A poslední bod, o kterém bych se chtěla zmínit, je offline přístup k obsahu.

Opět přidám příklad: V našem portfoliu máme také Calmio. Je to jeden z mála projektů, který nejdříve vznikl jako mobilní aplikace. A stal se první úspěšnou meditační aplikací v Česku. Má přes 200 000 stažení a průměrné hodnocení je 4,7 hvězdičky.

Mýtus č. 4 – Lidé nechtějí stahovat další aplikace

Mýtus: Lidé už mají dost aplikací a nechce se jim stahovat další.

Skutečnost: Je pravda, že lidé volí aplikace, které jim přinášejí skutečnou hodnotu. Nicméně, pokud je aplikace dobře navržená a řeší konkrétní potřeby uživatelů, rádi si ji stáhnou.

Aplikace, které lidem usnadňují práci, řeší jejich problémy nebo například poskytují zábavu, mají potenciál stát se nedílnou součástí každodenního života uživatelů. Ukazují to i průzkumy, které říkají, že zájem o mobilní aplikace stále roste.

Znovu vám dám příklad: Aplikace Odtahovka pomáhá uživatelům, kteří mají kvůli poruše nebo havárii nepojízdné vozidlo. Zajistí odtah vozu, a ušetří jim tak čas, peníze i starosti.

Odtahovku sice lidé nepoužívají každý den, ale… v telefonu ji mají a v případě potřeby ji použijí.

Díky spolupráci se zastoupením společnosti Huawei pro ČR se nám navíc podařilo Odtahovku zařadit do Huawei App Gallery a jako praktická aplikace je předinstalovaná na nových telefonech této firmy. Výhody publikace do App Gallery najdete v našem článku o publikování v App Gallery.

Mýtus č. 5 – Vytvoření aplikace je složité a časově náročné

Mýtus: Vytvoření takové aplikace si vezme i půl roku nepřetržitého programování a další rok na „vyšperkování“.

Skutečnost: V minulosti byla tvorba aplikací opravdu velmi komplikovaná. Dnešní technologické pokroky ale vše změnily. Navíc záleží také na organizačních a projektových schopnostech týmu. Proto jsme u nás v INITED vymysleli moderní harmonogram vývoje, kterým se řídíme a díky kterému klientovi předem dáme jasný termín i cenu.

Vývoj středně složité aplikace u nás obvykle trvá 4–6 měsíců (dle náročnosti).

Rekapitulace přínosů mobilní aplikace

Posilují zákaznickou věrnost

Mobilní aplikace umožňují implementaci věrnostních programů, slevových kuponů a bonusových bodů, což posiluje vztahy se zákazníky. Uživatelé mají přístup k exkluzivním nabídkám, které zvyšují jejich loajalitu.

Zlepšují komunikaci a zákaznický servis

Mobilní aplikace umožňují okamžitou komunikaci se zákazníky prostřednictvím push notifikací. Firmy mohou posílat upozornění o nových produktech, akcích nebo důležitých informacích, což zlepšuje komunikaci a poskytuje lepší zákaznický servis.

Poskytují cenná data

Mobilní aplikace shromažďuje různá data o chování uživatelů. Podnikům to umožňuje sledovat preference zákazníků a přizpůsobit jim své nabídky. Tato data jsou velmi cenným zdrojem pro strategické rozhodování.

Rozšiřují značku a zlepšují image firmy

Kvalitní mobilní aplikace posilují pozici firmy na trhu a zlepšují její image. Moderní, uživatelsky přívětivá a funkční aplikace zákazníkům poskytne pozitivní obraz firmy a jejích služeb či produktů.

Dokážou si na sebe vydělat

Možností, jak si na sebe aplikace dokáže vydělat, je spousta – 5 z nich vám představujeme v našem článku o monetizaci mobilních aplikací. Důležité je uvědomit si, že nemusíte aplikaci stále jen „dotovat“ ze svého. Umí si na sebe vydělat i sama. Je jen na vás, jaký postup zvolíte.

Závěr: Mobilní aplikace jako klíč k úspěchu

Mobilní aplikace jsou klíčem k úspěchu – zvláště v dnešní digitální době. Tímto článkem se snažíme povzbudit a podpořit podnikatele a majitele firem, aby pochopili skutečnou hodnotu, jakou jim může tato mobilní technologie poskytnout pro jejich další fungování na trhu.

Dobře navržená mobilní aplikace posílí vaši značku, zvýší zisky, zlepší produktivitu práce, zkvalitní zákaznickou zkušenost a otevře vám nové možnosti. Zapomeňte proto na nesmysly a využijte výhody, které aplikace přinášejí.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou Další článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}