Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky

Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky

Mobilní aplikace

Žijeme v době, kdy se technologie neustále vyvíjejí. Mobilní telefony a chytrá zařízení neodmyslitelně patří do našeho každodenního života. A zároveň se tak stávají klíčovým prvkem k úspěchu v podnikání. Proč? Protože mít úspěšnou mobilní aplikaci znamená pro řadu firem získání věrnějších klientů a zvýšení retencí.

Nedávno jsme publikovali článek, který říká, že lidé dokonce tráví používáním různých mobilních aplikací až 5 hodin denně. Jenže… i přes toto zjištění se při své praxi stále potýkáme s celou řadou mýtů, které mobilní aplikace provázejí. Bohužel.

A my se je dnes společně pokusíme překonat. Podíváme se na některé z nich a zjistíme, kde je pravá skutečnost.

Mýtus č. 1 – Mobilní aplikace stojí miliony

Mýtus: Každá mobilní aplikace stojí miliony. A ty levnější na trhu nemohou uspět.

Skutečnost: S rozvojem technologií se situace na trhu dost změnila. V dnešní době máme my, vývojáři, k dispozici celou řadu nástrojů a platforem, díky kterým dokážeme vytvořit cenově dostupnou mobilní aplikaci.

Všichni jste navíc jedineční a každého z vás trápí něco jiného. Občas přitom stačí jen jednoduchá aplikace, která vám pomůže problémy vyřešit.

Příklad za vše – aplikace Kázetka, kterou jsme pomáhali vytvářet pro Krajskou zdravotní, a.s. I když ji řadíme mezi „menší aplikace“, Krajské zdravotní, a.s. vyřešila problém s nízkou návštěvností jejich lékáren.

V současné době je Kázetka plně využívána pacienty nemocnic Ústeckého kraje. Cena takové aplikace (včetně jejího následného rozvoje) byla okolo 300 000 Kč.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Mýtus č. 2 – Mobilní aplikace jsou jen pro velké firmy

Mýtus: Pro malou firmu je mobilní aplikace zbytečná. Jen by tak utratila spoustu peněz, které se jí nikdy nevrátí.

Skutečnost: Pravdou je, že mobilní aplikace může prospět firmě jakékoliv velikosti. Umožňuje jí poskytovat lepší služby, zlepšovat zákaznickou zkušenost a budovat pevné vztahy se zákazníky.

Díky push notifikacím navíc dokážete lépe komunikovat se svými stávajícími i novými klienty.

Opět příklad za vše: Když vznikla aplikace Zaleť si, neměl tento projekt zdaleka takové jméno a tolik uživatelů jako nyní. V současné době má mobilní aplikace přes 100 000 stažení z obchodů Google Play, App Store a App Gallery. Nyní se chystá její velký update a drobný redesign.

Mýtus č. 3 – Webové stránky stačí, mobilní aplikace nejsou nutné

Mýtus: „Když mám responzivní web, tak víc nepotřebuji. Aplikace by byla jen navíc.“

Určitě se s vámi nebudu přít o důležitosti webových stránek. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že mobilní aplikace dokážou v uživatelích vyvolat zcela odlišný zážitek.

Vraťme se teď úplně na začátek – „Mobilní telefony a chytrá zařízení neodmyslitelně patří do našeho každodenního života.“

Je to tak. Když má uživatel aplikaci nainstalovanou, má ji na očích, kdykoli zapne telefon. Přes mobilní aplikace navíc můžete s uživateli plnohodnotně komunikovat pomocí push notifikací. Na toto téma najdete na našem blogu několik zajímavých článků.

Další rozdíl mezi webem a aplikaci je využívání různých možností, které vám mobilní zařízení nabízejí. V telefonu můžete využít GPS (pro určení lokace) nebo fotoaparát. Obojí umožňuje vytvářet interaktivní a personalizované zážitky.

A poslední bod, o kterém bych se chtěla zmínit, je offline přístup k obsahu.

Opět přidám příklad: V našem portfoliu máme také Calmio. Je to jeden z mála projektů, který nejdříve vznikl jako mobilní aplikace. A stal se první úspěšnou meditační aplikací v Česku. Má přes 200 000 stažení a průměrné hodnocení je 4,7 hvězdičky.

Mýtus č. 4 – Lidé nechtějí stahovat další aplikace

Mýtus: Lidé už mají dost aplikací a nechce se jim stahovat další.

Skutečnost: Je pravda, že lidé volí aplikace, které jim přinášejí skutečnou hodnotu. Nicméně, pokud je aplikace dobře navržená a řeší konkrétní potřeby uživatelů, rádi si ji stáhnou.

Aplikace, které lidem usnadňují práci, řeší jejich problémy nebo například poskytují zábavu, mají potenciál stát se nedílnou součástí každodenního života uživatelů. Ukazují to i průzkumy, které říkají, že zájem o mobilní aplikace stále roste.

Znovu vám dám příklad: Aplikace Odtahovka pomáhá uživatelům, kteří mají kvůli poruše nebo havárii nepojízdné vozidlo. Zajistí odtah vozu, a ušetří jim tak čas, peníze i starosti.

Odtahovku sice lidé nepoužívají každý den, ale… v telefonu ji mají a v případě potřeby ji použijí.

Díky spolupráci se zastoupením společnosti Huawei pro ČR se nám navíc podařilo Odtahovku zařadit do Huawei App Gallery a jako praktická aplikace je předinstalovaná na nových telefonech této firmy. Výhody publikace do App Gallery najdete v našem článku o publikování v App Gallery.

Mýtus č. 5 – Vytvoření aplikace je složité a časově náročné

Mýtus: Vytvoření takové aplikace si vezme i půl roku nepřetržitého programování a další rok na „vyšperkování“.

Skutečnost: V minulosti byla tvorba aplikací opravdu velmi komplikovaná. Dnešní technologické pokroky ale vše změnily. Navíc záleží také na organizačních a projektových schopnostech týmu. Proto jsme u nás v INITED vymysleli moderní harmonogram vývoje, kterým se řídíme a díky kterému klientovi předem dáme jasný termín i cenu.

Vývoj středně složité aplikace u nás obvykle trvá 4–6 měsíců (dle náročnosti).

Rekapitulace přínosů mobilní aplikace

Posilují zákaznickou věrnost

Mobilní aplikace umožňují implementaci věrnostních programů, slevových kuponů a bonusových bodů, což posiluje vztahy se zákazníky. Uživatelé mají přístup k exkluzivním nabídkám, které zvyšují jejich loajalitu.

Zlepšují komunikaci a zákaznický servis

Mobilní aplikace umožňují okamžitou komunikaci se zákazníky prostřednictvím push notifikací. Firmy mohou posílat upozornění o nových produktech, akcích nebo důležitých informacích, což zlepšuje komunikaci a poskytuje lepší zákaznický servis.

Poskytují cenná data

Mobilní aplikace shromažďuje různá data o chování uživatelů. Podnikům to umožňuje sledovat preference zákazníků a přizpůsobit jim své nabídky. Tato data jsou velmi cenným zdrojem pro strategické rozhodování.

Rozšiřují značku a zlepšují image firmy

Kvalitní mobilní aplikace posilují pozici firmy na trhu a zlepšují její image. Moderní, uživatelsky přívětivá a funkční aplikace zákazníkům poskytne pozitivní obraz firmy a jejích služeb či produktů.

Dokážou si na sebe vydělat

Možností, jak si na sebe aplikace dokáže vydělat, je spousta – 5 z nich vám představujeme v našem článku o monetizaci mobilních aplikací. Důležité je uvědomit si, že nemusíte aplikaci stále jen „dotovat“ ze svého. Umí si na sebe vydělat i sama. Je jen na vás, jaký postup zvolíte.

Závěr: Mobilní aplikace jako klíč k úspěchu

Mobilní aplikace jsou klíčem k úspěchu – zvláště v dnešní digitální době. Tímto článkem se snažíme povzbudit a podpořit podnikatele a majitele firem, aby pochopili skutečnou hodnotu, jakou jim může tato mobilní technologie poskytnout pro jejich další fungování na trhu.

Dobře navržená mobilní aplikace posílí vaši značku, zvýší zisky, zlepší produktivitu práce,zkvalitní zákaznickou zkušenost a otevře vám nové možnosti. Zapomeňte proto na nesmysly a využijte výhody, které aplikace přinášejí.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...